Isnin, 6 Disember 2010

Dimana nilai murni Cikgu Murni?

Rilek geng. Sengaja memberi sentuhan kejutan. Biasalah, baru lepas gunting rambut. Kepala ada biol sikit. Kenapa aku lambat post entri hah? Soalan yang sepatutnya aku yang jawab, bukan korang. hehe. Biasalah kawan. Kadang-kadang ketandusan idea + sibuk dengan rutin harian. Agak stress kebelakangan ini berpunca daripada majikan yang gemar mencari salah dan silap pekerjanya dengan memberi perbandingan melampau..  

Boss:  Kalau technician Bank of England boleh repair by remote dari England ke China tanpa terbang ke sana,   kenapa kita tak  boleh? Kita boleh maa.. 

Aku:  Kalau aku boleh lepas firewall bank dengan senang, dah lama aku kaya curi no kad kredit! (cakap dalam hati je, nak cakap mulut tak berani.)

Itu hanyalah sedikit sedutan adegan tanpa stunt man untuk tatapan semua. Adegan ini hanyalah untuk pengajaran. Jangan lakukannya di rumah. Ingatlah insan yang tersayang.



Permata hati - Sebelum you pergi sekolah, saya susun itu batu you tau! You tak boleh tipu sama saya! - Boss kerek aku punya ayat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan