Rabu, 10 November 2010

Super Troopers

9/11 - Dua hari yang sibuk. Aku menghadiri peperiksaan bagi kertas subjek Princple of Corporate Compliance. Entah apa yang dijawab. Kalau dapat "A" bukan aku boleh jadi lawyer pun. (Aku ambil kursus Pengurusan Pejabat). Habis paper melepak sambil mengumpat di kedai mamak  (hell yeah! ). Tengahari tu mendapat perkhabaran lagi - jemputan temuduga di Petaling Jaya pada hari Khamis. Kena pegi jugak beb -dah fakap dengan kerja sekarang. Petang kena bergegas ke pejabat seorang teman untuk memohon chop mohor - besok ada interview. Dalam perjalanan terserempak dengan kemalangan yang meragut kereta. Itulah akibatnya melanggar lampu trafik. Petang chill kejap dengan kawan-kawan. Malam melayan cerita "Super Troopers". Kelakar sehingga terasa nak menghisap "crack'. jajaja. Korang kena layan cite beb. Directed by Jay Chandrasekhar dan dilakonkan oleh gang Broken Lizard . Lepas tengok cerita tu, melayan study pasal interview besok pulak. Kang tergagap-gagap aku besok. Internet lembab. Tu yang tak update blog. Malam ni tido awal. Kroohh..zzz..kroohh..zzz..

10/11 - Bangkit awal hari ni. Semangat interview. Tapi ada yang lagi awal pegi. Sya (classmate "senget" - haha) pun attend interview post yang sama gak. Jumpa kat sana. Hari ni memang kena skema habis. Bertali leher berkasut runcing lagi. Sebelum ditemuduga, mempersiap dan memperkasakan diri dulu dengan membaca nota dan menemuramah orang yang sudah ditemuramah. Aku pun menyoal :

Aku: Bro, apa soalan ditanya tadi? Susah tak?
Bro: Dia ajak sembang je. (Berjalan meninggalkan aku).
Aku: Menyampah!


Baru aku nak interview, dia dah lari. Macam artis pulak. Giliran si Sya yang ke 5 manakala aku yang ke 13. Selepas dia ditemuramah, aku pulak ada temuramah dia balik. Soalan yang dia tanya si Sya ni boleh la senang tapi aku tak sanggup bercerita jawapan yang diberi. Jajaja. Sabar je la nok. Turn aku tiba. Tutup pintu dan terus bagi resume+sijil. Stage pertama soalan lebih banyak berkisar kepada tatanegara. Soalan stage kedua pula berkisar tentang kerja aku sekarang. Alhamdulillah, semua soalan boleh jawab. Main goreng je. Balik sunbath atas motor dari Putrajaya sampai rumah. - panas terik woo!

*Besok ada interview lagi - company swasta pulak. Belasah je la.

2 ulasan:

  1. ehehe kasut runcing macam Hasbullah Ali punya ka? ha ha ha

    BalasPadam
  2. Minami - Buluh runcing satuu! brreenng

    BalasPadam